Artikelen

Uitnodiging vrijdagmiddag borrel 26 maart 2021

Uitnodiging vrijdagmiddag borrel 26 maart 2021

Na al dat thuiswerken snakken we steeds meer naar échte verbinding. Daarom nodigen wij jou uit om op vrijdagmiddag 26 maart, van 16-17 uur, met ons mee te gaan op safari in ons vernieuwde online  programma Sandcastle Cove! Normaal gesproken zetten wij dit programma in om binnen organisaties teams...

Lees meer
Vooruit in 2021!

Vooruit in 2021!

Het jaar 2020 bleek een jaar van ‘pas op de plaats’ maken. Zakelijk stond, net als veel andere sectoren, de wereld van live trainingen ineens op zijn kop. Maar ook persoonlijk werden we geraakt doordat iemand uit ons team ten prooi viel aan het Corona virus. Adelaars zijn sterk en je krijgt ze er...

Lees meer
Creëer de juiste mindset

Creëer de juiste mindset

“Binnen ons bedrijf zijn afdelingen die niet weten wat andere afdelingen doen. Ondanks al onze pogingen onstaat steeds meer een eilandjescultuur.”

Lees meer
Bepaal een gemeenschappelijke missie

Bepaal een gemeenschappelijke missie

Vraag jezelf eens af, wat zou jou voldoening geven in je werk? Wanneer jij en je team wat bereiken, zouden jullie succesvol en trots zijn op datgene dat jullie bereikt hebben? En stel vervolgens die vraag ook eens aan de mensen in je team. Hoe zou het er uit zien als jullie als team succesvol zijn...

Lees meer
Creëer een gezonde teamcultuur

Creëer een gezonde teamcultuur

Onder de cultuur van een team verstaan we de normen en waarden van het team. Het gaat dan nog niet over wie welke taken uitvoert of waar verantwoordelijk voor is. Maar om hoe het team staat tegenover zaken zoals: afspraken (maken en nakomen), aanspreken en aangesproken worden, communicatie, druk,...

Lees meer
Een effectiever rolverdeling

Een effectiever rolverdeling

Als ik je vraag naar de rolverdeling in jouw team, vertel je me dan wie welke functie heeft en waar verantwoordelijk voor is? Of denk je heel bewust een stap verder en benoem je ook juist de rollen die mensen in je team vervullen? Wie zijn de creatieve geesten die voor elk probleem wel een...

Lees meer
Zorg voor continue groei

Zorg voor continue groei

Stilstand is achteruitgang Een team is geen goed team als het niet groeit. In de hedendaagse maatschappij is een bepaalde mate van continue verbetering (groei) nodig om de snelheid van veranderingen bij te houden. Elke maand worden er wel nieuwe technologieën aangekondigd. Nog frequenter worden er...

Lees meer
De beste wensen

De beste wensen

2020 was een bijzonder jaar, met verrassende ontmoetingen en veel nieuwe ervaringen. Wij wensen u een fantastisch nieuwjaar! Peter van den Nagel, Tako Hulsman en het team van Eagles Flight

Lees meer
Teambuilding in vijf stappen

Teambuilding in vijf stappen

Bij Eagle’s Flight zijn we gepassioneerd als het gaat om onderwerpen zoals ‘samenwerken’. Te vaak herkennen we het potentieel in teams die de revue passeren, maar moeten we erkennen dat er lang niet uitgehaald wordt wat er in zit. Het resultaat is dat de energie omlaag gaat, mensen gedemotiveerd...

Lees meer
Kan je met online trainingen een veiligheidscultuur bouwen?

Kan je met online trainingen een veiligheidscultuur bouwen?

"Veiligheid" heeft sinds eind februari een hele extra dimensie gekregen door COVID19. Als safety professional zul je ongetwijfeld dicht betrokken zijn geweest bij het implementeren van maatregelen binnen jouw organisatie, en het managen van uiteenlopende meningen en reacties van werknemers....

Lees meer
Klassikale versus online training

Klassikale versus online training

Wat is beter voor mijn organisatie? Er ligt een groot vraagstuk op tafel in veel organisaties. “Is het tijd om af te stappen van traditionele klassikale training naar online (of zoals wij het bij Eagle’s Flight noemen: virtual learning) voor de ontwikkeling van onze medewerkers? En zo ja, wat voor...

Lees meer
8 tips voor het inkopen van online trainingen

8 tips voor het inkopen van online trainingen

COVID-19 heeft de wereld van zakelijke trainingen zo goed als op zijn kop gezet. Zelfs nu maatregelen langzaamaan weer worden versoepeld, lijkt het er op dat we nog wel een tijdje vast zitten aan social distancing. Live trainingen (binnen) kunnen inmiddels wel weer georganiseerd worden (met een...

Lees meer
4 valkuilen die de R.O.I. van online training in de weg staan

4 valkuilen die de R.O.I. van online training in de weg staan

“Een investering in kennis levert altijd het meeste op.” Bepalen welke exacte kennis nodig is, buy-in en sponsorschap in de eigen organisatie creëren, een geschikt trainingsbureau vinden, en de tijd organiseren voor medewerkers om die trainingen daadwerkelijk te doorlopen, kan voor sommige...

Lees meer
Interne communicatie verbeteren, op een leuke manier

Interne communicatie verbeteren, op een leuke manier

In dit artikel ga ik niet in op de noeste arbeid van de afdeling Communicatie, maar op het verbeteren van de communicatie tussen personen, teams, afdelingen, en bijvoorbeeld ketenpartners. Het grappige is, dat in tegenstelling tot wat men bij de organisaties vaak doet, het trainen van communicatie...

Lees meer
Active Learning vs Experiential Learning: Wat is het verschil?

Active Learning vs Experiential Learning: Wat is het verschil?

Om toptalent te verkrijgen of behouden, moet je investeren in hun ontwikkeling. Goed presterende werknemers baseren hun organisatiekeuze mede op leer- en ontwikkelingskansen. Hoewel er talloze manieren zijn om bedrijfsontwikkelprogramma’s in te richten (klassikaal leren, webinars, digitale...

Lees meer
Gedragsverandering in safety

Gedragsverandering in safety

Een GO of NO-GO voor jouw organisatie? Gedragsgeoriënteerde veiligheidstrainingen zijn bedoeld om de manier waarop medewerkers denken en doen te veranderen. Deze aanpak draagt bij aan het bouwen van een veiligheidscultuur waar iedereen vastbesloten is om proactief veiligheidsincidenten te...

Lees meer
Prestaties van werknemers verbeteren?

Prestaties van werknemers verbeteren?

Optimaliseren van de prestaties van werknemers is een doel dat organisaties met elkaar gemeen hebben, ongeacht de bedrijfstak. Een reden hiervoor is dat het salaris een belangrijke post in de begroting is. Des te beter individuele medewerkers presteren, des te beter zal de einduitkomst voor de...

Lees meer
Target Zero – Zero Waarde?

Target Zero – Zero Waarde?

Je kent de uitdrukkingen vast wel: Target Zero, Zero Harm, Goal Zero, Nul incidenten, “Iedereen gaat naar huis zoals hij gekomen is”, etcetera. Slogans die moeten aangeven hoe belangrijk veiligheid is voor een organisatie en soms zelfs als doelstelling worden gepositioneerd: Zero, Nul, Niets, Nada...

Lees meer
De ROI van Business Games

De ROI van Business Games

In dit artikel leggen we uit waarom de ROI van Business Games hoger is dan van andere vormen van bedrijfsopleidingen. Uit een in 2017 gepubliceerd onderzoek van het CBS blijkt dat bedrijven in 2015 gemiddeld 1,1 duizend euro uit per deelnemer aan bedrijfsopleidingen uitgaven. Dat is een...

Lees meer
Business games. Leuk én leerzaam!

Business games. Leuk én leerzaam!

Veel trainingen zijn in de basis goede trainingen met waardevolle content. Toch lijkt het alsof medewerkers binnen een week die waardevolle content al weer vergeten zijn of de tijdens de training ontwikkelde vaardigheden toch niet inzetten op het werk. De waan van de dag doet het geleerde tijdens...

Lees meer
Veiligheid verbeteren? Luister NIET naar de werkvloer!

Veiligheid verbeteren? Luister NIET naar de werkvloer!

Een gewaagde titel, ik weet het. Zeker omdat er steeds vaker geroepen wordt om de medewerker te betrekken bij de besluitvorming over welke initiatieven nodig zijn om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren. We horen het in de bouw, we horen het in de farmacie en we horen het in...

Lees meer
Burn-Out = Ongeval met Verzuim

Burn-Out = Ongeval met Verzuim

Wat zou het voor een organisatie betekenen als ook burn-out gevallen mee gaan rekenen in de bedrijfsongeval statistieken? 65% van getroffen werknemers ervaart hun burn-out namelijk als een bedrijfsongeval. Alhoewel fysieke veiligheid bij steeds meer bedrijven hoog op de agenda staat en...

Lees meer
9 redenen waarom Business Games succesvol gedrag veranderen

9 redenen waarom Business Games succesvol gedrag veranderen

Veel Learning & Development professionals, maar ook leidinggevenden worstelen met hoe zij succesvol gedragsverandering kunnen faciliteren. In projectomgevingen bijvoorbeeld om meer resultaatgericht te werken. In productieomgevingen om medewerkers te bewegen altijd de veiligheidsprocedures te...

Lees meer
Business Games als tool voor gedragsverandering in safety

Business Games als tool voor gedragsverandering in safety

Als je ons een beetje volgt, dan heb je vast onze artikelen over veiligheid op de werkvloer voorbij zien komen. Je zou bijna denken dat we Veiligheidskundigen zijn. Niets is echter minder waar. Aparte uitspraak voor een club die op dit moment een safety cultuurverandertraject invult voor één van...

Lees meer
Leidinggevenden veroorzaken ongevallen

Leidinggevenden veroorzaken ongevallen

Ja je leest het goed. Leidinggevenden veroorzaken ongevallen, niet hun medewerkers. Ongevallen veroorzaak je top-down, door bijvoorbeeld slecht beleid, slechte keuzes, slecht voorbeeld, slechte (of ontbrekende) coaching en/of slecht consequence management. In het Safe by Choice cultuur...

Lees meer
Laat je niet foppen door goede safety metrics

Laat je niet foppen door goede safety metrics

Laat je niet foppen door goede safety metrics!   Dat klinkt een beetje raar, ik weet het. Maar toch zijn er genoeg gevallen waar ondanks de goede safety metrics geen echte veiligheidscultuur heerst. In deze bedrijven zijn metrics verheven tot doel en worden ze allang niet meer gebruikt als middel,...

Lees meer
Overtuiging creëren bij medewerkers

Overtuiging creëren bij medewerkers

Overtuiging creëren bij medewerkers De meeste ongevallen en bijna-ongevallen ontstaan door medewerkers die niet alert zijn, die werk instructies of procedures niet volgen. Of die eventjes een binnenbochtje nemen en niet stil staan bij de mogelijke consequenties.Het zijn vaak ook van die “stomme”...

Lees meer
Wat heeft je klant nodig?

Wat heeft je klant nodig?

“Wat heeft je klant nodig?” Wat is dat nou weer voor vraag zul je misschien denken? Het is toch logisch dat je dat gewoon vraagt? O ja, is dat zo? Denk maar eens terug aan je eigen verkoopgesprekken. Hoe vaak heb je recht op de man af gevraagd wat degene aan de andere kant van de tafel nodig...

Lees meer
4 verkoopmodellen die niet meer werken

4 verkoopmodellen die niet meer werken

In marketingboeken en van talloze zakelijke goeroes ben je wellicht heel wat verkoopmodellen door de jaren heen tegengekomen. Maar welke verkoopmodellen werken eigenlijk nog in de huidige, steeds complexer wordende markt? Het blijkt dat ... dat er niet veel meer zijn. Kijk maar eens naar de...

Lees meer
5 elementen van echte partnerships

5 elementen van echte partnerships

Wij hebben de laatste tijd veel nagedacht over verkoopvaardigheden. Er is geen twijfel dat de kunst van het verkopen is veranderd in de afgelopen jaren. Voorbij zijn de dagen van hoge druk verkoop, gedreven door een “jachtmentaliteit”. Effectieve verkoop vandaag de dag is gebaseerd op echte...

Lees meer
Safety First! Yeah right….

Safety First! Yeah right….

“Safety First!” is een veelvoorkomende term bij organisaties in allerlei sectoren waar potentiële gevaarlijke werkomstandigheden zijn. De term moet het grote belang dat door de organisatie aan veiligheid op de werkvloer toegekend wordt onderstrepen. En het is een indicatie dat er...

Lees meer
Vier stappen om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren

Vier stappen om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren

PBM, LOTO, VCA, EHS/VGM, RIE, ongevallen met verzuim, recordables, near misses, werken op hoogte of in beperkte ruimtes. Herken je dit soort termen en afkortingen? Dan is veiligheid bij de organisatie waar jij werkt waarschijnlijk erg belangrijk. Jullie hebben te maken met noemenswaardige...

Lees meer
De waarde van zakelijke evenementen

De waarde van zakelijke evenementen

De waarde van zakelijke evenementen Als het zware tijden zijn, is vaak één van de eerste dingen die geschrapt wordt het (jaarlijkse) bedrijfsevenement. Er is immers geen direct negatief gevolg zichtbaar, en sommigen zien dit soort events toch als niets meer dan een zakelijk feestje met gratis...

Lees meer
close

Volg de actuele ontwikkelingen over training, opleiding en gedragsverandering en ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief in jouw mailbox.

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.