Artikelen
Wat L&D/HRD nog niet weet over Experiential Learning (als tool voor employee development)
Experiential Learning is een krachtige tool die terrein wint bij Employee Development, maar nog redelijk onbekend is in het HR(D) en L&D vakgebied. Het is in ieder geval een expertise die organisaties vaak niet zelf in huis hebben. Dat is niet vreemd, want een focus op gedragsverandering is...
[Video] Hoe ziet een Eagle’s flight traject er uit?
Hoe ziet een Eagle's flight traject eruit? In één minuut geeft Peter van den Nagel antwoord op deze vraag.
[Video] Welk verschil maakt Eagle’s flight?
Welk verschil maken we voor onze opdrachtgevers? In één minuut geeft Peter van den Nagel antwoord op deze vraag.
[Video] Wat verandert er in onze markt?
"Wat verandert er in onze markt en hoe spelen we daar op in. In één minuut geeft Peter van den Nagel antwoord op deze vraag.
Hoe ziet de toekomst er uit?
Ook Eagle's flight maakt haar ontwikkeling door. Peter van den Nagel over de roadmap van Eagle's flight Benelux en nieuwe samenwerkingen.
Eagle’s flight in vogelvlucht
We krijgen vaak de vraag "Wat is Eagle's flight en wat is ervaringsgericht leren?" In een interview van zes minuten geeft Peter van den Nagel antwoord op deze vraag.
Vooruit in 2021!
Het jaar 2020 bleek een jaar van ‘pas op de plaats’ maken. Zakelijk stond, net als veel andere sectoren, de wereld van live trainingen ineens op zijn kop. Maar ook persoonlijk werden we geraakt doordat iemand uit ons team ten prooi viel aan het Corona virus. Adelaars zijn sterk en je krijgt ze er...
Creëer de juiste mindset
“Binnen ons bedrijf zijn afdelingen die niet weten wat andere afdelingen doen. Ondanks al onze pogingen onstaat steeds meer een eilandjescultuur.”
Bepaal een gemeenschappelijke missie
Vraag jezelf eens af, wat zou jou voldoening geven in je werk? Wanneer jij en je team wat bereiken, zouden jullie succesvol en trots zijn op datgene dat jullie bereikt hebben? En stel vervolgens die vraag ook eens aan de mensen in je team. Hoe zou het er uit zien als jullie als team succesvol zijn...
Creëer een gezonde teamcultuur
Onder de cultuur van een team verstaan we de normen en waarden van het team. Het gaat dan nog niet over wie welke taken uitvoert of waar verantwoordelijk voor is. Maar om hoe het team staat tegenover zaken zoals: afspraken (maken en nakomen), aanspreken en aangesproken worden, communicatie, druk,...
Een effectiever rolverdeling
Als ik je vraag naar de rolverdeling in jouw team, vertel je me dan wie welke functie heeft en waar verantwoordelijk voor is? Of denk je heel bewust een stap verder en benoem je ook juist de rollen die mensen in je team vervullen? Wie zijn de creatieve geesten die voor elk probleem wel een...
Zorg voor continue groei
Stilstand is achteruitgang Een team is geen goed team als het niet groeit. In de hedendaagse maatschappij is een bepaalde mate van continue verbetering (groei) nodig om de snelheid van veranderingen bij te houden. Elke maand worden er wel nieuwe technologieën aangekondigd. Nog frequenter worden er...
De beste wensen
2020 was een bijzonder jaar, met verrassende ontmoetingen en veel nieuwe ervaringen. Wij wensen u een fantastisch nieuwjaar! Peter van den Nagel, Tako Hulsman en het team van Eagles Flight
Interne communicatie verbeteren, op een leuke manier
In dit artikel ga ik niet in op de noeste arbeid van de afdeling Communicatie, maar op het verbeteren van de communicatie tussen personen, teams, afdelingen, en bijvoorbeeld ketenpartners. Het grappige is, dat in tegenstelling tot wat men bij de organisaties vaak doet, het trainen van communicatie...
Active Learning vs Experiential Learning: Wat is het verschil?
Om toptalent te verkrijgen of behouden, moet je investeren in hun ontwikkeling. Goed presterende werknemers baseren hun organisatiekeuze mede op leer- en ontwikkelingskansen. Hoewel er talloze manieren zijn om bedrijfsontwikkelprogramma’s in te richten (klassikaal leren, webinars, digitale...
Wat heeft je klant nodig?
“Wat heeft je klant nodig?” Wat is dat nou weer voor vraag zul je misschien denken? Het is toch logisch dat je dat gewoon vraagt? O ja, is dat zo? Denk maar eens terug aan je eigen verkoopgesprekken. Hoe vaak heb je recht op de man af gevraagd wat degene aan de andere kant van de tafel nodig...
De waarde van zakelijke evenementen
De waarde van zakelijke evenementen Als het zware tijden zijn, is vaak één van de eerste dingen die geschrapt wordt het (jaarlijkse) bedrijfsevenement. Er is immers geen direct negatief gevolg zichtbaar, en sommigen zien dit soort events toch als niets meer dan een zakelijk feestje met gratis...
4 verkoopmodellen die niet meer werken
In marketingboeken en van talloze zakelijke goeroes ben je wellicht heel wat verkoopmodellen door de jaren heen tegengekomen. Maar welke verkoopmodellen werken eigenlijk nog in de huidige, steeds complexer wordende markt? Het blijkt dat ... dat er niet veel meer zijn. Kijk maar eens naar de...
5 elementen van echte partnerships
Wij hebben de laatste tijd veel nagedacht over verkoopvaardigheden. Er is geen twijfel dat de kunst van het verkopen is veranderd in de afgelopen jaren. Voorbij zijn de dagen van hoge druk verkoop, gedreven door een “jachtmentaliteit”. Effectieve verkoop vandaag de dag is gebaseerd op echte...