Foundations of Solution Selling

Klanten willen geen producten, ze willen oplossingen

De manier waarop Sales teams werken is drastisch verandert in de laatste 10 tot 20 jaar. De toegenomen concurrentie en verwachtingen van de klant hebben ertoe geleid dat effectieve verkoopmethoden snel achterhaald en ineffectief zijn geworden. Om een bedrijf concurrerend te houden, moeten verkoopteams hun strategie aanpassen aan een aanpak die gericht is op het écht begrijpen van de behoeften van de klant. Vervolgens moet een oplossing worden afgestemd of gecreëerd die aan die behoeften voldoet, en zo worden gepresenteerd dat de klant dit herkent. Dat vereist niet alleen een andere mentaliteit van salesteams, maar ook een andere aanpak en een andere set aan vaardigheden waarmee ze in staat gesteld worden om sterke relaties op te bouwen met (potentiële) klanten.

Het gebruik van ervaringen om begrip en overtuiging op te bouwen is een Eagle’s Flight handelsmerk; een factor die, naar mijn mening, jullie echt onderscheidt van alle anderen in jullie vakgebied.”

Marc Caira, Vice Chair, Restaurant Brands International

 

Oplossingen verkopen vereist een andere mindset en gedrag

 

In Eagle’s Flight’s Foundations of Solution Selling leren account- en/of salesmedewerkers hoe zij elke interactie met hun (potentiële) klant kunnen optimaliseren, door: het beter in kaart te brengen van de échte klantbehoefte, bewust te zijn van de verschillende stadia van relaties en hoe deze te doorlopen, de aanpak af te stemmen op door de klant uitgesproken én onuitgesproken koopcriteria, en zich goed voor te bereiden op de verschillende fasen van het verkoopproces.

Dit programma kan maatwerk worden afgestemd op uw organisatie om ervoor zorg te dragen dat de inhoud goed aansluit op de uitdagingen en kansen die uw salesteams dagelijks ervaren. Door deze maatwerk aanpak in combinatie met een experiential learning methodiek zorgen we dat uw salesteams een mindset en het gedrag adopteert die horen bij solution selling.

 

Wat uw medewerkers zullen leren

Medewerkers gaan de volgende dag weer aan het werk met het vermogen, de tools en het vertrouwen om:

  • Elke klantinteractie te optimaliseren
  • Relaties te bouwen en versterken aan de hand van de stadia van relaties
  • Op een effectieve manier de algehele behoefte van de klant in kaart te brengen
  • De aanpak af te stemmen op door de klant uitgesproken én onuitgesproken koopcriteria
  • Verkoop te optimaliseren door zich effectief voor te bereiden tijdens de fases van het verkoopproces

Programma details:

  • 5-modules
  • 6-25 deelnemers
  • geschikt als training voor sales medewerkers van alle niveaus
  • Versterking en retentieopties na afloop beschikbaar om de impact van de training te maximaliseren
  • Mogelijkheden tot invulling van een algeheel cultuurtraject

Wilt u meer weten?

Het begint allemaal met een gesprek!

Share This